Το ποιοτικό περιεχόμενο αποκτά μεγάλη σημασία

scroll

Το ποιοτικό περιεχόμενο αποκτά μεγάλη σημασία

Κατηγορία imonline Blog

Είμαστε πλημμυρισμένοι με περιεχόμενο. Όλες οι συσκευές μας αγωνίζονται για την προσοχή μας, στέλνοντας μας συνεχώς εικόνες και βίντεο. Το περιεχόμενο έρχεται σε εμάς μέσω των υπολογιστών μας.

Τώρα που διαθέτουμε μια τεράστια ποσότητα δεδομένων, τίθεται το εξής ερώτημα: πώς μπορώ να ταξινομήσω τις πληροφορίες που μπορώ να λάβω υπόψιν μου για να με βοηθήσουν να πάρω καλύτερες αποφάσεις;

Γιατί το ποιοτικό περιεχόμενο μετράει;

Ως πελάτες, θέλουμε να βρούμε τις καλύτερες απαντήσεις στις ερωτήσεις μας, το συντομότερο δυνατόν. Παίρνουμε/σπαταλάμε πολύ χρόνο για να μάθουμε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και για να κάνουμε καλύτερες αποφάσεις αγοράς.

Το ψηφιακό μάρκετινγκ (digital marketing) σας επιτρέπει να φτάσετε ακριβώς όσα θέλετε, όταν θέλετε, με ένα μοναδικό μήνυμα. Δεν τελειώνει όμως εκεί. Έχετε επίσης τη δυνατότητα να μετρήσετε τον αντίκτυπο του περιεχομένου σας και να συνεχίσετε να κάνετε προσαρμογές για να έχετε την καλύτερη απόδοση της επένδυσής σας με την πάροδο του χρόνου. Δεδομένου ότι το περιεχόμενο δεν είναι πλέον στατικό, θα θελήσετε να βεβαιωθείτε ότι τα περιουσιακά σας στοιχεία και η στρατηγική σας εξελίσσονται σε ένα περιβάλλον που αλλάζει γρήγορα.

Τι είναι ποιοτικό περιεχόμενο?

Πριν διερευνήσουμε γιατί το ποιοτικό περιεχόμενο μας βοηθά να αναπτύξουμε την επιχείρησή μας, πρέπει να μιλήσουμε για το ποιο περιεχόμενο είναι καλό.

Το ποιοτικό περιεχόμενο συνήθως έχει ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων είναι ότι:

Είναι γραμμένο για ανθρώπους (δηλαδή κατανοητό για τον χρήστη που το διαβάζει), όχι για μηχανές αναζήτησης.

Ενεργοποιεί τον χρήστη (Calls to Action)

Είναι χρήσιμη και πολύτιμη

Αντίθετα, το κακό περιεχόμενο:

Προσπάθειες που εξαπατά των χρήστη.

Είναι ελλιπές ή άσχετο.

Περιέχει ορθογραφικά, γραμματικά ή πραγματικά σφάλματα.

Είναι δύσκολο να κατανοήσουμε ή να το αφομοιώσουμε.

Λάβετε υπόψη ότι το περιεχόμενο υπάρχει σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες και διατίθεται σε πολλές μορφές. Συνήθως σκεφτόμαστε αντίγραφα ιστοτόπων, αλλά το περιεχόμενο μπορεί επίσης να είναι ενημερωτικά βίντεο, δημοσιεύσεις κοινωνικών μέσων, καμπάνιες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, διαφημίσεις με κείμενο, σελίδες προορισμού ή περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, όπως e-books, podcasts ή whitepapers.

Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι προϊόν ενός προσεκτικού σχεδίου ψηφιακού μάρκετινγκ που βασίζεται σε αυτό που θέλει να επιτύχει η επιχείρηση και πώς κάθε κομμάτι περιεχομένου εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική. Συχνά, το ποιοτικό περιεχόμενο μειώνεται αν το περιεχόμενό σας ταιριάζει με την πρόθεση του χρήστη. Το κομμάτι του περιεχομένου δείχνει ότι κατανοείτε τις ανάγκες και τις ερωτήσεις των χρηστών; Αν όχι, υπάρχουν πολλά άλλα μέρη για να ψάξετε.

Παρόλο που μπορούμε να προσπαθήσουμε να ορίσουμε το ποιοτικό περιεχόμενο, η πραγματική απάντηση έγκειται στο πως λειτουργεί το περιεχόμενο και αν εμπνέει τον αναγνώστη ή τον θεατή να λάβει μια επιθυμητή δράση. Εάν είναι μια σελίδα προϊόντος στον ιστότοπό σας, το αντίγραφο προσελκύει τον επισκέπτη για να αγοράσει το στοιχείο; Εάν είναι μια λίστα ελέγχου προς εκτύπωση, είναι το περιεχόμενο αρκετά συναρπαστικό για να κατεβάσετε; Η καμπάνια ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενθαρρύνει νέους πελάτες να κάνουν κλικ για να προγραμματίσετε μια υπηρεσία;

Πώς επηρεάζει το περιεχόμενο SEO; 

Η ποιότητα είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους παράγοντες της Google.

Το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας βοηθά τον ιστότοπό σας να κατατάσσεται καλύτερα στην αναζήτηση, γεγονός που διευκολύνει τους πιθανούς πελάτες σας να βρουν την επιχείρησή σας. Σε σύγκριση με άλλα κανάλια μάρκετινγκ, η οργανική αναζήτηση είναι καλύτερη στην παροχή σχετικής επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας. Σε σύγκριση με την αμειβόμενη αναζήτηση, η βιολογική έχει επίσης υψηλότερη απόδοση επένδυσης σε σύγκριση με την πληρωμένη αναζήτηση, επειδή τα αποτελέσματα μπορούν να συντηρηθούν με την πάροδο του χρόνου.

Πόση σημασία έχει η μηχανή αναζήτησης;

Η κορυφαία καταχώριση σε μια αναζήτηση Google παίρνει περίπου το 33% της επισκεψιμότητας αναζήτησης, ενώ ο δεύτερος παίρνει το 18% και ο τρίτος παίρνει το 11%. Εάν το αποτέλεσμά σας βρίσκεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης Google, θα δείτε περίπου το 92% της επισκεψιμότητας, ενώ η δεύτερη σελίδα βλέπει μόνο το 5% της επισκεψιμότητας. Πόσες φορές έχετε φτάσει στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν κάνετε έρευνα στο διαδίκτυο;

Σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν καλύτερα τις προτιμήσεις των χρηστών, οι μηχανές αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένης της Google, ανιχνεύουν το περιεχόμενό σας για να την κατανοήσουν καλύτερα, να την οργανώσουν και να δώσουν προτεραιότητα. Αυτές αναζητούν σήματα ότι το περιεχόμενό σας είναι υψηλής ποιότητας για να 'βάλετε' το περιεχόμενό σας στις αναζήτησης. Όσο υψηλότερη είναι η κατάταξη, τόσο πιο πολλά έσοδα θα έρθουν στην επιχείρησή σας.

Οι διαφημιστικές καμπάνιες λήγουν, το καλό περιεχόμενο αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Μία στις δέκα αναρτήσεις ιστολογίου είναι σύνθετη, πράγμα που σημαίνει ότι η οργανική αναζήτηση αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου. Αν και αυτές οι αναρτήσεις αντιπροσωπεύουν μόνο το 10% του συνολικού σας περιεχομένου στο ιστολόγιό σας, μπορούν να δημιουργήσουν μέχρι και το 38% της συνολικής επισκεψιμότητας του ιστότοπού σας.

Συντελεστές κατάταξης σελίδας

Σε κάθε σελίδα του ιστότοπού σας, οι μηχανές αναζήτησης αναζητούν ετικέτες τίτλου, ετικέτες H1, μετα-περιγραφές, διευθύνσεις URL, εσωτερικούς συνδέσμους και το κείμενο alt στις εικόνες σας για να βοηθήσουν στην κατηγοριοποίηση του περιεχομένου σας. Επιπλέον, το περιεχόμενο θα πρέπει να αντιστοιχεί σε ένα keyword όπου οι χρήστες θα πληκτρολογούν στην μπάρα αναζήτησης και θα βγάζει αποτελέσματα σχετικά με το αντίστοιχο keyword.

Η έρευνα των keywords μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιο είδος περιεχομένου θα ταιριάζει καλύτερα με το τι αναζητούν οι χρήστες στη βιομηχανία σας. Τα keywords που επιλέγετε θα ποικίλλουν ανάλογα με το πού θα βρίσκεται το περιεχόμενο στον ιστότοπό σας (για παράδειγμα, στην αρχική σελίδα, στο προϊόν ή στη σελίδα υπηρεσιών ή στο ιστολόγιό σας) και όπου οι προοπτικές σας θα είναι να αγοραστεί το προϊόν.

Ένας άλλος τρόπος που οι μηχανές αναζήτησης ανταμείβουν το καλό περιεχόμενο είναι τα backlinks. Όταν ένας αξιόπιστος ιστότοπος συνδέεται με το περιεχόμενό σας, αυτό στέλνει μήνυμα στις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενό σας είναι έγκυρο/σαφές. Όσο καλύτερα είναι οργανωμένο το περιεχόμενό σας, τόσο πιο πολλούς χρήστες θα λάβει, και τόσο πιο πάνω η σελίδα σας θα κατατάσσεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Δεδομένου ότι οι αλγόριθμοι αναζήτησης ευνοούν το πρωτότυπο περιεχόμενο, οι ιστότοποι με αντιγραμμένο περιεχόμενο κατατάσσονται χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αρχικά, η τιμωρία του αντιγραμμένου περιεχομένου ήταν ένας τρόπος για να εξασφαλιστεί ότι ένας δεν θα μπορούσε να αντιγράψει το περιεχόμενό σας και να το μεταβιβάσει ως δικό του.

Πιο πρόσφατα, η τιμωρία του duplicate περιεχομένου έγινε ένας τρόπος να αποθαρρύνουμε τους ιστότοπους να δημοσιεύουν το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο σε πολλές σελίδες. Γιατί θα περιγράφατε δύο διαφορετικά προϊόντα ή υπηρεσίες σε δύο ξεχωριστές σελίδες ακριβώς με τον ίδιο τρόπο; Το περιεχόμενο χάνει τον αντίκτυπό του αν δεν είναι προσεκτικά δημιουργημένο με συγκεκριμένο και μοναδικό στόχο και σκοπό.

Άρα πρέπει να προσέχουμε τι ανεβάζουμε και που. Με λίγα λόγια δεν πρέπει να παίρνουμε υλικό από άλλες ιστοσελίδες καθώς έχει αντίκτυπο για την θέση της ιστοσελίδας μας στης μηχανές αναζήτησης.