Η πρώτη απαίτηση που έχει κάθε πελάτης μας είναι η ιστοσελίδα του να βρίσκεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google ή έστω στις πρώτες σελίδες στις επιθυμητές αναζητήσεις. Αυτό προφανώς μας βρίσκει σύμφωνους καθώς τα οργανικά αποτελέσματα της Google είναι μια σπουδαία πηγή επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα σας.
Το SEO είναι ένα θέμα που έχει συζητηθεί αμέτρητες φορές και φυσικά είναι κάτι που εξελίσσεται συνεχώς και δεν αποτελεί ένα έργο το οποίο πραγματοποιούμε μια φορά. Χρειάζεται συνεχής προσπάθεια από την εταιρεία κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων αλλά και την διαφημιζόμενη επιχείρηση σας προκειμένου η ιστοσελίδα σας να καταταχθεί και να παραμένει σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα συναφών αναζητήσεων. Καθημερινά πρέπει να δείχνετε ενδιαφέρον για την τήρηση των οδηγιών του SEO καθώς η αξιολόγηση της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης επαναλαμβάνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Οι οδηγίες βελτιστοποίησης ομαδοποιούνται σε δυο κατηγορίες, αυτές που σχετίζονται άμεσα με την ίδια την ιστοσελίδα σας όπως το περιεχόμενο, την διεύθυνση url, τα μεταδεδομένα που ανήκουν στο on site optimization, και αυτές που αφορούν έμεσα την ιστοσελίδα, όπως την διαχείριση συνδέσμων προς την σελίδα σας, που αποτελούν το off site optimization.
Σύμφωνα με το on site optimization:
- Θα πρέπει να προσέξουμε το SEO url, δηλαδή την διεύθυνση που γράφει στο πάνω μέρος του browser μας. Θα πρέπει πάντοτε να χρησιμοποιούμε λατινικούς χαρακτήρες και εφόσον η ιστοσελίδα μας είναι σε περισσότερες από μια γλώσσα το url θα πρέπει να γράφεται είτε στην αντίστοιχη, εάν είναι λατινικογενής ή στα αγγλικά όμως πάντοτε με πρόθεμα της γλώσσας, για παράδειγμα imonline.gr/gr/company και imonline.gr/en/company.
- Σωστή επιλογή λέξεων κλειδιών που σημαίνει ότι η κάθε ξεχωριστή σελίδα του ιστοτόπου σας θα πρέπει να έχει τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά έτσι ώστε εάν κάποιος επισκέπτης την αναζητά να του εμφανιστεί εκείνη η σελίδα. Πόσες φορές έχετε αναζητήσει κάτι και τα αποτελέσματα δεν είναι τα επιθυμητά; Αυτό έχει σε μεγάλο ποσοστό το αποτέλεσμα του κλεισίματος της ιστοσελίδας. Θα πρέπει λοιπόν να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή να μην επαναλαμβάνουμε λέξεις σε διαφορετικές σελίδες και να προσέξουμε το ποσό εύστοχες είναι.
- Το περιεχόμενο μας θα πρέπει να είναι μοναδικό, όπως έχουμε αναλύσει σε προηγούμενο άρθρο και φυσικά θα πρέπει οι τίτλοι h1 και οι meta τίτλοι, καθώς και οι meta περιγραφές να είναι ιδανικά και προσεκτικά επιλεγμένες.
Όσον αφορά το off site optimization:
- Χρειάζεται προσοχή στις σελίδες που έχουν καταχωρήσει συνδέσμους προς την ιστοσελίδα σας, διότι όπως είναι προφανές, ένας σύνδεσμος από μια ποιοτική ιστοσελίδα δηλώνει αυτόματα στην Google πως η ιστοσελίδα σας είναι σημαντική. Σε περίπτωση συνδέσμων από ιστοσελίδες με χαμηλή κατάταξη, είναι πιθανό να μας προκαλέσει μείωση του pagerank και πρέπει να ζητήσουμε αφαίρεση του συνδέσμου.
- Επωφεληθείτε από ιστοσελίδες με μεγάλη επισκεψιμότητα και ποιοτικούς καταλόγους επαγγελματιών, καθώς θα βελτιώσουν το off site optimization και θα σας προσφέρουν παραπάνω, από το ήδη υπάρχον, traffic.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, το search engine optimization αποτελεί μια διαρκή προσπάθεια που πρέπει να καταβάλλουν και οι δύο μεριές και δεν κατακτάται εύκολα ή γρήγορα. Μεθοδευμένη και επίμονη προσπάθεια όμως θα φέρει σίγουρα τα επιθυμητά αποτελέσματα.