Στατιστικά και περί Alexa ο λόγος

Γράφει Μανώλης Βαρούχας
Κατηγορία Blog

Η Alexa είναι μια ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε το μακρινό 1996 και δύο χρόνια αργότερα δημιούργησε την πρώτη toolbar για τους περιηγητές μας με σκοπό την καταμέτρηση των στατιστικών των ιστοσελίδων.

Μεγάλο βήμα στην ιστορία της ιστοσελίδας και δη της toolbar, είναι η εξαγορά της από το amazon.com το 1999, η συνεργασία της από το 2002 με το Google και το 2003 με το Open Directory Project.

Τι κάνει ακριβώς όμως η Alexa;

Η δημοφιλέστατη αυτή μπάρα καταγράφει τις ιστοσελίδες όσων προφανώς έχουν εγκαταστήσει την toolbar στον περιηγητή τους. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι δεν έχει τη δυνατότητα καταγραφής δεδομένων επισκέψεων σε όσους περιηγητές δεν την έχουν εγκατεστημένη, άρα μπορούμε εύκολα να πούμε ότι η Alexa καταγράφει επισκέψεις για ένα δείγμα των χρηστών του διαδικτύου και προφανώς όχι στο σύνολο του.

Έτσι λοιπόν δημιουργεί την κατάταξη ή αλλιώς το Alexa Traffic Ranking. Ποιος είναι πρώτος, ποιος δεύτερος, ποιος τρίτος και ούτω καθεξής, στους χρήστες που έχουν εγκατεστημένη την toolbar...

Πρακτικά πρέπει να καταλάβουμε ότι η Alexa δεν μετράει επισκεψιμότητα σε καμία περίπτωση, δηλαδή δεν μπορεί να πει ότι η ιστοσελίδα imonline.gr είχε 10 ή 100 επισκέψεις σήμερα και οποιαδήποτε τέτοια προσέγγιση θα μας οδηγήσει σε τελείως εσφαλμένα αποτελέσματα και συμπεράσματα.. Αυτό που κάνει είναι να πει αν είχατε περισσότερους ή λιγότερους επισκέπτες από κάποια άλλη ιστοσελίδα...

Η κατάταξη traffic, δηλαδή το Traffic Rank των σελίδων είναι πάντοτε συγκεντρωτικά αποτελέσματα στο τελευταίο τρίμηνο και η έκταση στην οποία το δείγμα μπορεί να μετρήσει παραπάνω ή παρακάτω χρήστες διαφόρων browser είναι άγνωστη.

Προσοχή λοιπόν να μην καταλήγουμε σε λάθος συμπεράσματα με τα στατιστικά των σελίδων που μελετάμε, επισκεπτόμαστε ή δημιουργούμε...