Η σημασία του Storytelling για τις επιχειρήσεις

Γράφει imonline.gr
Κατηγορία Blog

Το Storytelling είναι μία μορφή τέχνης σε οποιαδήποτε μορφή και αν το δούμε. Είτε είναι σε βιβλίο, σε φωτογραφία ή ακόμη και στις επιχειρήσεις και είναι ο μοναδικός τρόπος που θα πρέπει να του συμπεριφερόμαστε.

Ορισμός

[Είναι η διαδικασία χρησιμοποίησης γεγονότων και αφήγησης ώστε να επικοινωνήσετε κάτι στο κοινό σας. Κάποιες ιστορίες είναι πραγματικές κάποιες άλλες διανθισμένες ή προϊόν αυτοσχεδιασμού ώστε να εξηγήσετε καλύτερα το βασικό σας μήνυμα.]

Το storytelling είναι από πάντα στις ζωές των ανθρώπων σε κάθε πολιτισμό και σε κάθε κοινωνία και όλοι μπορούν να τις ακούσουν ασχέτων καταγωγής ή διαλέκτου καθώς η κάθε ιστορία που ακούμε σαν ακροατές μας διεγείρει την φαντασία και με κάποιο τρόπο μας ενώνει με τον αφηγητή.

Ποιά είναι η σημασία όμως του storytelling στις επιχειρήσεις και γιατί πρέπει να υπάρχει μία ιστορία πίσω από την επιχείρηση σας;

Το να έχει μία επιχείρηση το δικό της storytelling την διαχωρίζει αυτόματα και γίνεται πιο δραστήρια με ζωντανά brand και έχει πιο πιστούς πελάτες από αυτές με τους πελάτες της μίας φοράς. Σημαντικό για την ιστορία της εταιρείας σας είναι να βρείτε το κίνητρο για το οποίο την μοιράζεστε, τι αντιπροσωπεύει το brand σας, την αλληλεπίδραση που έχει στους πελάτες προς εσας κτλ. Μπορείτε αυτή την ιστορία να την μεταφέρετε γραπτώς ή και στόμα με στόμα. Ο,τι είναι πιο σωστό για εσάς και τι αντιπροσωπεύει καλύτερα την εικόνα της εταιρείας σας. Ο κύριος στόχος όμως είναι να ξεχωρίσει η επιχείρηση σας από τις τόσες άλλες του ίδιου κλάδου με εσάς. Εάν μεταδώσετε σωστά το storytelling της εταιρείας σας, δίνεται μία διαφορετική εικόνα στους γύρω σας. Το πως ξεκινήσατε ή πως μεγαλώσατε, τι σας έκανε να πάρετε σημαντικές αποφάσεις και να κάνετε ίσως ραγδαίες αλλαγές. Όλα αυτά προέρχονται από διάφορες μικρές αφηγήσεις και με αυτό το τρόπο δημιουργείται και το storytelling της εταιρείας.

Οι εργαζόμενοι, οι πελάτες και ο περίγυρός σας νιώθει πιο οικία με την εταιρείας σας, ίσως θα έλεγα και σαν να τα έζησε μαζί σας, και έτσι “ακολουθεί” το Brand που έχετε δημιουργήσει.

Εάν λοιπόν ακόμη δεν έχετε το δικό σας storytelling για την επιχείρηση σας ελπίζω μετά από αυτό να το σκεφτείτε καλύτερα για το ποιοί είστε και πως φτάσατε στο σήμερα και έτσι πολύ απλά θα δημιουργήσετε το δικό σας storytelling για την δική σας εταιρεία, είτε μικρή είτε μεγαλή όλες έχουν μία ιστορία να διηγηθούν.