Η ψυχολογία χρωμάτων στον σχεδιασμό λογοτύπου

Γράφει imonline.gr
Κατηγορία Blog

Όταν έχει έρθει εκείνη η στιγμή για την αναγνώριση της επωνυμίας σας, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτούν οι πελάτες σας είναι το λογότυπο σας.

Το κύριο μέλημα σας θα έπρεπε να είναι το μήνυμα το οποίο κρύβεται πίσω από το λογότυπο σας, παρ’ όλα αυτά ο σχεδιασμός και ειδικά τα χρώματα του λογοτύπου σας, έχουν μεγαλύτερη επίδραση στις απόψεις των πελατών σας. 

Οι συνέπειες λοιπόν, αυτής της επίδρασης του χρώματος στις σκέψεις αλλά και στα συναισθήματα του πελάτη με ορισμένα χρώματα είναι αρκετά εκτεταμένες με αποτέλεσμα να κατευθύνει το μάτι σχετικά με το πού να κοιτάξει, τι να κάνει και πώς να ερμηνεύσει κάτι. Ας δούμε παρακάτω κατά σειρά προτίμησης ποιά από τα χρώματα χρησιμοποιούνται περισσότερο και τι επιδράσεις έχουν στις απόψεις και στα συναισθήματα των ανθρώπων. 

Μπλε

Το μπλε είναι το χρώμα του ουρανού, της θάλασσας. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι το μπλε είναι χρώμα που ηρεμεί τις αισθήσεις για αυτό συνήθως διεγείρει συναισθήματα εμπιστοσύνης, ασφάλειας, δύναμης, αξιοπιστίας και ηρεμίας. Είναι ένα πρακτικό χρώμα για κάθε εταιρεία που θέλει να αναδείξει τον επαγγελματισμό της, της αξιοπιστίας της αλλά και την αντοχή της.

Άσπρο & Μαύρο

Το άσπρο και το μαύρο τεχνικά δεν θεωρούνται χρώματα για τον λόγο ότι το μαύρο είναι η απουσία χρωμάτων και το άσπρο είναι ένας συνδυασμός όλων των χρωμάτων. Εάν όμως, συνδυάσεις το άσπρο και το μαύρο με κάποιο άλλο χρώμα ή κάποιες ουδέτερες αποχρώσεις, το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό. Το μαύρο δείχνει σοβαρότητα, κύρος, επαγγελματισμό και αξιοπιστία, ενώ το άσπρο κάτι το καθαρό, κάτι το αγνό. Ο συνδυασμός άσπρου και μαύρου παρ’ όλα αυτά δημιουργεί ένα λογότυπο διαχρονικό και όμορφο. 

Κόκκινο

Το κόκκινο είναι χρώμα της φωτιάς, του πάθους, του ρομαντισμού και θεωρείται από τα χρώματα με υψηλή διέγερση. Έχει αποδειχθεί επίσης ότι το κόκκινο είναι χρώμα που αυξάνει τις αισθήσεις και προκαλεί συναισθήματα δύναμης, ενέργειας, αγάπης, επιθετικότητας ακόμα και το αίσθημα του κινδύνου. 

Κίτρινο

Το κίτρινο είναι το χρώμα του ήλιου. Επίσης και το κίτρινο θεωρείται ως ένα από τα χρώματα με υψηλή διέγερση. Μπορεί να τονώσει αισθήματα αισιοδοξίας, ελπίδας, δημιουργικότητας, ζεστασιάς και γνωστό ως το χρώμα της προσοχής παγκοσμίος. Το κίτρινο θεωρείται και ως πλούσιο χρώμα για τον λόγο ότι θυμίζει χρυσό και θησαυρό.

Πορτοκαλί

Το πορτοκαλί συσχετίζεται συχνά με την θερμότητα του ήλιου και της φωτιάς, είναι επίσης ένα από τα χρώματα με υψηλή διέγερση. Μπορεί να προκαλέσει αισθήματα ενέργειας, ενθουσιασμού, ισορροπίας και ζεστασιάς. Το πορτοκαλί είναι χρώμα το οποίο δεν αφήνει κάποιον να περάσει χωρίς να το προσέξει.

Πράσινο

Το πράσινο είναι χρώμα που συνδέεται με την φύση, την ζωή, την υγεία, την καλή τύχη και καμία φόρα με την ζήλεια. Το πράσινο επίσης θεωρείται και ως γαλήνιο, ειρηνικό χρώμα και μεταφέρει την ιδέα της ανάπτυξης. Συνήθως χρησιμοποιείται από εταιρείες που ασχολούνται με την φύση και το περιβάλλον.

Μωβ

Το μωβ είναι χρώμα των δικαιωμάτων δείχνει μεγαλοπρέπεια, πολυτέλεια και μυστικισμό. Θεωρείται χρώμα χαμηλής διέγερσης και μπορεί να προκαλέσει αισθήματα πνευματικότητας, μυστηρίου αλλά και αλαζονείας. Το μωβ ενεργοποιεί την φαντασία και ενθουσιάζει στα μάτια. Επίσης το μωβ φέρνει την αίσθηση της σοφίας και της δημιουργικότητας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν, η ψυχολογία των χρωμάτων στον σχεδιασμό ενός λογοτύπου είναι κάτι αρκετά εντυπωσιακό που τραβάει την προσοχή αρκετών. Συνεπώς, όλα έχουν να κάνουν με την ψυχολογία των χρωμάτων. Παρ’ όλα αυτά ο καθένας μπορεί να κατανοήσει τα παραπάνω βασικά στοιχεία των χρωμάτων και να χρησιμοποιήσει αυτές τις αρχές για να σχεδιάσει ένα αποτελεσματικό λογότυπο.