Έχει μεγάλη σημασία η ώρα ανάρτησης στα social media

Γράφει Μανόλης Μαθιουδάκης
Κατηγορία Blog

Η μη αναμενόμενη αποδοχή μιας δημοσίευσης συνήθως προκαλεί απογοήτευση, άγχος και άλλα αρνητικά συναισθήματα, ιδιαίτερα αν αυτό συμβεί όχι σε μια προσωπική αλλά μία επαγγελματική σελίδα.

Γι' αυτό καλό είναι κάθε επαγγελματίας να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αυξήσει τις πιθανότητες προβολής των αναρτήσεων του σε υψηλές θέσεις στις ενημερώσεις (news feed) των οπαδών του.    

Όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο, η ώρα που θα επιλέξετε να δημοσιεύσετε μπορεί να επηρεάσει την ανταπόκριση που θα λάβετε από τους οπαδούς σας (όσοι σας έχουν κάνει 'like' ή 'follow'). Τα τελευταία χρόνια έχουν διεξαχθεί πολυάριθμες μελέτες με αντικρουόμενα συμπεράσματα για το ιδανικό εύρος ωρών που θα εξασφαλίσει την μέγιστη αλληλεπίδραση σε μια ανάρτηση. Δεν υπάρχει κάποιος κοινός κανόνας που να προσδιορίζει την ιδανική ώρα δημοσίευσης για όλους γιατί αυτή διαφοροποιείται ανάλογα τις συνήθειες του κοινού στόχευσης. Το πρώτο βήμα είναι να ερευνήσετε τα χαρακτηριστικά και τις συνήθειες του κοινού που σας ενδιαφέρει ώστε να το κατανοήσετε όσο καλύτερα μπορείτε. Σημαντικός αρωγός για τη προσπάθεια επίτευξης αυτού του στόχου είναι τα στατιστικά στοιχεία που προσφέρει το facebook στην ομώνυμη καρτέλα διαχείρισης της σελίδας σας. Για παράδειγμα, μπορείτε εύκολα να δείτε τον αριθμό των ατόμων που είναι συνδεδεμένα κάθε ώρα της ημέρας ή την απήχηση που έχει κάθε τύπος δημοσίευσης.

Πρέπει να ξέρετε ότι στην Αρχική σελίδα του facebook εμφανίζονται από προεπιλογή πρώτα οι κορυφαίες ενημερώσεις δραστηριότητας όχι οι πιο πρόσφατες. Σε αυτήν την περίπτωση η ταξινόμηση τους εξαρτάται κυρίως από την παρελθούσα ανταπόκριση στις δημοσιεύσεις του συντάκτη, την ανταπόκριση άλλων στην συγκεκριμένη δημοσίευση, το είδος της δημοσίευσης στο οποίο κάποιος ανταποκρίνεται περισσότερο (αλλαγή κατάστασης, σύνδεσμος, εικόνα) και την ώρα δημοσίευσης.

Υπάρχουν δυο επικρατούσες θεωρίες, η μια προτείνει την δημοσίευση την ώρα που οι περισσότεροι από τους οπαδούς σας είναι συνδεδεμένοι και η δεύτερη συστήνει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή, να αποφεύγετε τις ώρες αιχμής. Η πρώτη θεωρία υποστηρίζει ότι αφού οι περισσότεροι από τους οπαδούς σας είναι συνδεδεμένοι στο facebook ένα συγκεκριμένο εύρος ωρών, αυτό το χρονικό διάστημα είναι πιθανότερο να διαβάσουν την ανάρτηση σας. Εν αντιθέσει η άλλη θεωρία αναφέρει ότι μια δημοσίευση που έγινε το χρονικό διάστημα που παρατηρούνται οι λιγότεροι συνδεδεμένοι θαυμαστές σας, θα σας εξασφαλίσει υψηλή πιθανότητα προβολής, καθώς τις ώρες αιχμής η ανάρτησης σας ανταγωνίζεται για μια υψηλή θέση στις ενημερώσεις τους με τις αναρτήσεις όλων των άλλων που "ακολουθούν" οι οπαδοί σας. Έχει παρατηρηθεί σε αρκετές περιπτώσεις ότι η κατάλληλη χρονική περίοδος δημοσίευσης είναι όταν η πλειοψηφία του κοινού σας είναι στο facebook και γίνονται οι λιγότερες δημοσιεύσεις.

Έτσι, δεν αρκεί να γνωρίζεις την ώρα που οι περισσότεροι οπαδοί είναι συνδεδεμένοι, αλλά χρησιμοποιώντας αυτήν την ώρα ως οδηγό να γίνονται δοκιμές για την επίτευξης της μέγιστης ανταπόκρισης. Φυσικά, η πρώτη σας προτεραιότητα πρέπει να είναι η ποιότητα, η συνάφεια, η επικαιρότητα του περιεχομένου καθώς αυτό θα διαμορφώσει την δημοτικότητα σας.