Τι είναι τα UTM codes και πως να τα εκμεταλλευτείτε

Γράφει Μανόλης Μαθιουδάκης
Κατηγορία Blog

Τα UTM codes είναι κομμάτια κωδικοποιημένου κειμένου, λέξεις παραμέτρων, τα οποία μπορούν να προστεθούν στο τέλος επιλεγμένων συνδέσμων δίνοντας μας περισσότερες πληροφορίες μέσω του Google Analytics, όπως από ποιο συγκεκριμένο σύνδεσμο προέρχονται οι επισκέπτες μας και από ποια διαφημιστική καμπάνια.

Γιατί είναι σπουδαία;

Με τη χρήση τους μπορούμε να στοχοποιήσουμε τη παρακολούθηση προσέλκυσης κοινού μέσα από οποιοδήποτε σύνδεσμο, είτε αυτός βρίσκεται σε social media post είτε σε κάποια διαφήμιση ξεπερνώντας τα όρια του διαδικτύου. Μας δίνεται έτσι η δυνατότητα παρακολούθησης και καταγραφής κάθε μας προσπάθειας marketing, βοηθώντας μας να αξιολογήσουμε την απόδοση κάθε διαφημιστικού μέσου και να προσαρμόσουμε κατάλληλα τη δαπάνη χρόνου και χρημάτων σε αυτό.

Πως μπορούμε να τα εφαρμόσουμε;

Ας πάρουμε για παράδειγμα τη προώθηση ενός νέου μας προϊόντος μέσα από την ιστοσελίδα μας. Επιλέγουμε ότι θέλουμε να το διαφημίσουμε μέσω δημοσιεύσεων στο Facebook, στο Twitter και με μια καμπάνια email marketing. Σε κάθε περίπτωση θα παροτρύνουμε τους ενδιαφερόμενους μέσω της διαφήμισης να επισκεφθούν ένα σύνδεσμο που οδηγεί στη σελίδα πώλησης του προϊόντος μας. 

Σε κάθε ένα από αυτά τα μέσα μπορούμε να δαπανήσουμε από ελάχιστα έως αρκετά χρήματα με διαφορετικά αποτελέσματα. Ποιο όμως αποδίδει περισσότερη επισκεψιμότητα; Μήπως σε κάποιο σπαταλάμε απλώς τα χρήματα μας χωρίς αποτέλεσμα;

Εδώ έρχονται να βοηθήσουν τα UTM codes. Θα χρειαστεί να δημιουργήσουμε 3 διαφορετικούς συνδέσμους με UTM codes, ένα για κάθε μέσω προβολής, οδηγώντας όμως όλοι στον ίδιο σύνδεσμο της σελίδας μας. Για την δημιουργία αυτών των συνδέσμων θα χρησιμοποιήσουμε το Google Analytics URL Builder.

Θα χρειαστεί να καταχωρίσουμε το σύνδεσμο που οδηγεί στη σελίδα του προϊόντος που θέλουμε να στοχοποιήσουμε και ορισμένες παραμέτρους. Αυτοί οι παράμετροι αποτελούν τα UTM codes και καθορίσουν το εκάστοτε προσαρμοσμένο σύνδεσμο και ποιες πληροφορίες θα λάβουμε από αυτόν. 

Οι παράμετροι των UTM codes

Campaign Source: Προσδιορίζει από που προέρχονται οι επισκέπτες της καταγραφής. Πρόκειται για την επωνυμία του μέσου στο οποίο θα χρησιμοποιήσουμε τον σύνδεσμο, στην περίπτωση του παραδείγματος μας αυτό θα είναι Facebook, Twitter ή το όνομα του email provider με το οποίο δημιουργήσαμε τη καμπάνια email marketing.

Campaign Medium: Αυτή η παράμετρος προσδιορίζει το μέσο μέσα από το οποίο ανακατευθύνθηκε ο ενδιαφερόμενος μέσα από το σύνδεσμο στην ιστοσελίδα μας. Στην περίπτωση θα χρησιμοποιούσαμε τους όρους Social και email. 

Campaign Term: Πρόκειται για μία προαιρετική παράμετρο η οποία χρησιμοποιείται στην περίπτωση πληρωμένων διαφημίσεων καμπάνιας του δικτύου αναζήτησης. Με το προσδιορισμό της λέξης κλειδί της διαφήμισης, μπορούμε να εξετάσουμε την επισκεψιμότητα για κάθε λέξη κλειδί που μας ενδιαφέρει.

Campaign Content: Μία ακόμη προαιρετική παράμετρος η οποία χρησιμοποιείται σε A/B δοκιμές αλλά και για να προσδιορίσει τον τύπο της διαφήμισης, το είδος αγοράς τη γλώσσα και οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία επιθυμείτε η οποία θα σας βοηθούσε να αναλύσετε τις πληροφορίες σας.

Campaign Name: Όπως γίνεται αντιληπτό πρόκειται για το όνομα της καμπάνιας και μας βοηθάει να τμηματοποιήσουμε τις πληροφορίες μας για διαφορετικές κατηγορίες καμπάνιας ως προς τη στρατηγική τους, τη χρονική τους περίοδο και ότι άλλο μας εξυπηρετεί από την ονομασία που θα δώσουμε.

Το συμπέρασμα

Τα UTM codes είναι ένα χρήσιμο εργαλείο το οποίο θα μας βοηθήσει να αντλήσουμε και να αναλύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες χρειαζόμαστε από τη διαφημιστική μας καμπάνια με μόνο όριο τη φαντασία μας κατά τη καταχώρηση των παραμέτρων. Θα σας βοηθήσει να μάθετε τους επισκέπτες σας, να γίνετε πιο ανταγωνιστικοί και να χρησιμοποιήσετε τους διαφημιστικούς σας πόρους με συνέπεια.